Blues WhereHa

Archive for September 15th, 2008

41 orang ahli Parlimen Barisan Nasional ke Taiwan untuk lawatan kerja. 41 orang? Tak pernah berlaku dalam sejarah. Mereka ini ke Taiwan untuk apa? Belajar tentang industri pertanian? 41 orang bermakna 41 kawasan pertanian? Huih..banyak tu! Nak jadi negara pertanian ke gamaknya Malaysia nanti?

Bagus jugak! Nanti bolehlah kasi bapak-bapak petani lebih subsidi. Maklumlah, industri pertanian bakal berkembang lebih pesat selepas ini. Bilangan petani pun tentu makin ramai. Yang menganggur pun boleh turut serta. Teknologi pertanian yang bakal diimplementasikan pun bukan sebarangan, diceduk khusus dari Taiwan. Mesti hasil keluaran makin produktif dan bakal menyumbang kepada pemulihan ekonomi negara. Harga beras pun bolehlah diturunkan semula kelak! Lama dah tak makan nasik ni. Asyik makan ubi kayu saja. Macam zaman Jepun pulak! Tak boleh tahan macam ni…

Lepas ini bolehlah diperkenalkan Dasar Pertanian Barisan Nasional (DPBN). Sebabnya, 41 orang ahli Parlimen yang berangkat ke Taiwan 100% daripada Barisan Nasional. 41 orang, 11 orang lebih daripada 30 ahli Parlimen yang nak melompat parti ke Pakatan Rakyat.

Tapi sekali imbas, ada untungnya jugak. Andai ditakdirkan Pakatan Rakyat berjaya mengambil alih tampuk kuasa pemerintahan negara, maka tidak perlu lagi bersusah-susah untuk menghantar wakil-wakil rakyat ke Taiwan untuk belajar teknologi pertanian. Boleh digunapakai ahli-ahli Parlimen yang dah pergi sekarang. Jimat dan senang kira!

Cuma pesan hamba, jangan pergi lama sangat. Rakyat amat merindui ahli-ahli Parlimen mereka itu. 

Sekian, wassalam.

whereha.wordpress.com


Statistik Blog

  • 23,691 Hits

Kalendar

September 2008
I S R K J S A
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Klik Terakhir

  • Tiada

Arkib Blog