Blues WhereHa

Kesan Kenaikan Harga Minyak!

Posted on: 30 Jun, 2008

 

Ulasan Video

Kalau la satu hari nanti umat Malaysia hidup lagu ni, macam mana? Saya optimis jika ia menjadi realiti, maka usaha kerajaan menaikkan harga minyak sudah tentu dapat menangani beberapa masalah yang memang telah lama wujud di negara kita. Antaranya ialah:

1. Malaysia berjaya mencapai tahap kemalangan sifar.

2. Mengurangkan kesesakan lalulintas.

3. Menghapuskan gejala Mat Rempit.

4. Tiada lagi masalah kekurangan Parking.

5. Saman Parking, Speed Trap, Lesen Mati, Road Tax dimansuhkan.

6. Kerajaan tak perlu lagi memberi rebat untuk Road Tax kenderaan.

7. Tidak perlu lagi memberi subsidi minyak.

Natijahnya? Tak perlulah saya tuliskan di sini sebab saya optimis anda semua mampu senaraikannya sendiri. Walau apa pun natijah yang anda senaraikan, jika dibandingkan dengan senarai kelebihan kenaikan harga minyak yang saya tuliskan di atas, saya percaya akan wujud lebih banyak kesan buruk jika kisah video di atas menjadi realiti.

Ulasan saya di atas sekadar coret-coretan dan cubit-cubitan.

whereha.wordpress.com 

3 Respons to "Kesan Kenaikan Harga Minyak!"

This is exactly the 2nd posting, of your website I personally read.
And yet I really love this specific 1, “Kesan Kenaikan Harga Minyak!
Blues WhereHa” the very best. Thanks -Bret

I have to thank you for the efforts you have put in writing this site.
I really hope to view the same high-grade blog posts by you in the
future as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my very own site
now 😉

What’s up, I wish for to subscribe for this webpage to obtain most recent updates, thus where can i do it please help.

Tinggalkan komen

Statistik Blog

  • 23,783 Hits

Kalendar

Jun 2008
I S R K J S A
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Klik Terakhir

  • Tiada

Arkib Blog