Blues WhereHa

16 September 2008: Permulaan Evolusi Dasar Pertanian Negara!

Posted on: 15 September, 2008

41 orang ahli Parlimen Barisan Nasional ke Taiwan untuk lawatan kerja. 41 orang? Tak pernah berlaku dalam sejarah. Mereka ini ke Taiwan untuk apa? Belajar tentang industri pertanian? 41 orang bermakna 41 kawasan pertanian? Huih..banyak tu! Nak jadi negara pertanian ke gamaknya Malaysia nanti?

Bagus jugak! Nanti bolehlah kasi bapak-bapak petani lebih subsidi. Maklumlah, industri pertanian bakal berkembang lebih pesat selepas ini. Bilangan petani pun tentu makin ramai. Yang menganggur pun boleh turut serta. Teknologi pertanian yang bakal diimplementasikan pun bukan sebarangan, diceduk khusus dari Taiwan. Mesti hasil keluaran makin produktif dan bakal menyumbang kepada pemulihan ekonomi negara. Harga beras pun bolehlah diturunkan semula kelak! Lama dah tak makan nasik ni. Asyik makan ubi kayu saja. Macam zaman Jepun pulak! Tak boleh tahan macam ni…

Lepas ini bolehlah diperkenalkan Dasar Pertanian Barisan Nasional (DPBN). Sebabnya, 41 orang ahli Parlimen yang berangkat ke Taiwan 100% daripada Barisan Nasional. 41 orang, 11 orang lebih daripada 30 ahli Parlimen yang nak melompat parti ke Pakatan Rakyat.

Tapi sekali imbas, ada untungnya jugak. Andai ditakdirkan Pakatan Rakyat berjaya mengambil alih tampuk kuasa pemerintahan negara, maka tidak perlu lagi bersusah-susah untuk menghantar wakil-wakil rakyat ke Taiwan untuk belajar teknologi pertanian. Boleh digunapakai ahli-ahli Parlimen yang dah pergi sekarang. Jimat dan senang kira!

Cuma pesan hamba, jangan pergi lama sangat. Rakyat amat merindui ahli-ahli Parlimen mereka itu. 

Sekian, wassalam.

whereha.wordpress.com

2 Respons to "16 September 2008: Permulaan Evolusi Dasar Pertanian Negara!"

███████████████████████████████████████
███████████████████████████████████████
███████████████████████████████████████
███████████████████████████████████████

KINI TELAH DIBUKA..
PUSAT DOWNLOAD MELAYU

MACAM-MACAM ADA! DOWNLOAD SECARA PERCUMA!!!
►Audio Muzik
►Ceramah & Motivasi
——Audio
——Video
►Ebook
——Majalah
————————Majalah PC ada,
————————Majalah PC Xtra ada,
————————Mangga ada,
————————Ujang ada,
————————Mastika ada,
————————Gila-Gila ada,
————————Majalah Apo? ada,
————————Majalah Gempak ada,
————————Majalah Utopia ada,
————————Majalah Mingguan Wanita ada,
————————Majalah Mastika ada,
————————Majalah Wisel ada,
————————Majalah Arena Bolasepak ada,
————————Majalah Hai ada,
————————Majalah Maskulin ada,
————————Majalah G3 ada,
————————Majalah Max It ada,
————————Majalah Star Soccer ada,
————————Majalah Klik ada,
————————Majalah Remaja ada,
————————Majalah CHIP ada,
————————Majalah Aliran Informasi Pertahanan TEMPUR ada,
————————Majalah Rasa ada,
►Filem
——Versi DVD
————Cerita Indonesia
————Cerita Melayu
————Cerita Orang Putih
——Versi VCD
————Cerita Indonesia
————Cerita Melayu
————Cerita Orang Putih
►Rancangan Televisyen
——8TV
——Astro Ceria
——Astro Prima
——Astro RIA
——AXN
——NTV7
——RTM
——TV3
——TV9
►Video Muzik
——Muzik Indonesia

dan banyak lagi..!!!

Masuk sini= http://media-melayu.notlong.com/

TENGOK DULU BARU TAHU, CAKAP SAJA TARA GUNA

███████████████████████████████████████
███████████████████████████████████████
███████████████████████████████████████
███████████████████████████████████████

dah tahun baru dah🙂

Selamat Tahun Baru🙂

(( Renungkan )) Ke Mana Kita Mahu Pergi?
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com
Forum Generasi Muda
http://Forum1Malaysia.blogspot.com
Pakatan Antara Parti Lawan Tidak Kekal
http://pro-faizal.blogspot.com

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Statistik Blog

  • 23,530 Hits

Kalendar

September 2008
M T W T F S S
« Aug   Apr »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Artikel Terbaik!

Klik Terakhir

  • Tiada

Arkib Blog

%d bloggers like this: